13 October 2012

Oh , Dunia Novel !

Unknown | 3:11 PM | 29Comments |
Assalamualaikum !
Apo Khabor ??
Bismillahirrahmanirrahim ,

Bila kata orang niey suka baca novel , mesti kena ada koleksi novel kan , kan ? Tapi , perlukah beli novel yang terlampau romantis gituu ? Erm , rasanya saya tak perlulah kan .. Senang cite , just ikut tahap . Kalau korang2 ni memang suke dengan novel ala romantis , korang just beli kalu korang minat oke ?

Eh , terlebih pulak intro nih ! Cerita kali ni berkaitan dengan novel . Kalau memang korang ni da dicopkan sebagai pembenci novel , please get out (sorry kasar bahasa :P) . Wahai peminat-peminat novel sekalian , jom serbu dunia novel ! Hehe ..

     Hari Ahad lepas , my dad bawa saya sekeluarga pergi Jusco . Tujuan utama saya pergi sana ialah .... Jeng jeng jeng ! Untuk menghabiskan stok buku novel di kedai buku ternama ,"Popular" ! (Eh , betulkah ?) Haha .. Takdelah sampai nak habiskan stok semua .. Ha ha .. Kena tipu , bayar seribu ! (ayat budak darjah 1) 

    Wahh , betul ke saya beli semua nihh dalam masa 1 hari ? Perghh .. Jap2 try kira satt .. 1 ... 2 ... 3 .... 4 ... 5 ... 6 .... 7.... 8.... 9 ! Ya , sembilan kesemuanya ! Itu belom termasuk komik-M yang saya beli okay ! Ala .. Buku komik-M yang saya beli 1 je .. So , maknanya saya beli 10 buah buku ! Hooray ! (Ala-ala budak kecik dapat aiskrim) Adakah saya beli buku terlalu banyak ? Sampai my younger brother cakap , "Apa ni kakak ? Apa beli banyok-banyok ni ? Nanti habis duit papa .." Haha .. Dia jeles lah tu . Buku dia beli satu je !! :P



     Ain Maisarah ? Sape tak kenal penulis novel ternama tuu ? Kebanyakan novel yang saya beli ni adalah hasil karya Kak Ain (6 daripadanya) . Memang best ar cerita yang dikarang oleh beliau .. Lagipun , beliau ialah salah satu daripada idola saya tauu ! Memang berharap sangat nak bertemu dengan beliau .. Novel Kak Ain bukan 6 tu je tau ! Ada lagi kat rak ni haa ..



Novel oh novel ! Oh , Dunia Novel !

29 comments:

  1. Banyak betol koleksi novel dia. :)

    ReplyDelete
  2. Untung lahh . Aina , satu buka harga ?

    ReplyDelete
  3. @Syahirah

    Satu *buku ek ? Erm , paling murah , RM17 . Paling mahal , RM30+ .

    ReplyDelete
  4. novel ain maisarah emg beshh..haha, xrugi kalo beli.. :D

    #pstt..byknye novel dy..hee

    ReplyDelete
  5. @HannaNana Swift

    Yes ! Of course novel Ain Maisarah bestt !! Hehe

    ReplyDelete
  6. Aina , saya pun minat novel :)
    Jom join group ni , ada bnyk mklumat pasal novel yg terbaru . Hihihik .

    http://www.facebook.com/groups/175418612564812/

    ReplyDelete
  7. @Nazurah ♥

    Oh , minat novel gak ? Samelah kite .. Thank you

    ReplyDelete
  8. wah,banyaknya novel dia.. (:
    *fiqah jenis baca novel ikut mood..hehe..tapi itu pun baca separuh.. =P

    ReplyDelete
  9. @fiqah hamed

    Hehe .. Kalu baca separuh , tak bestlah kak .. Tak dapat tahu ending dia tuu .. Kluu mls sgt nak baca sampai habis , baca yang permulaan dgn ending saje pon oke ~!

    ReplyDelete
  10. amboi ..hehe..banyaknya ..saya tak suka membaca :D

    ReplyDelete
  11. wahh.... banyak betul koleksi novel aina... keep it up dear :)

    ReplyDelete
  12. byk tol koleksi novel...tgk pon rase nk pitam...blom baca lg...hahaha

    Pesta Layang-Layang Di Australia

    ReplyDelete
  13. @EPIK

    Ha ? Pitam ? Aduhh , sape nak angkat kalu ada yang pitam kat sini !! XD

    ReplyDelete
  14. wah! byknya buku Kak Ain Maisarah! samalh kita, Farah pun minat juga buku hasil karya AinMaisarah! ^^ ada 20 buah sumenya.. hehe..

    Farah setuju! kalau jemput B2ST pun okey gak! XD

    ReplyDelete
  15. Saya baru je junpa Kak Ain hari tuh :) Banyak koleksi novel awak. Pinjam satu boleh? Hehe :D

    ReplyDelete
  16. @Anis Farhana

    Wahh . Dapat jumpa Kak Ain !! Nak jumpa gakk !! Jumpa kat mana ? PBAKL ?? Nak pinjam ? Mari rumah saya dulu !! XD

    ReplyDelete
  17. Jumpa dekat Kuantan Parade :D

    ReplyDelete
  18. waah~ mcm best je . nk pinjam x) huhu

    ReplyDelete
  19. I saw Dork Diaries there. :3 Lahai~.. rajinnya baca novel. Akak kalau pi kedai buku beli komik ja pdahal family akak yang lain semua baca novel XD Akak jarang-jarang baca novel ni tapi novel ain maisarah memang best, best

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe .. Dork Diaries tu saya tk baca sangat sebab kurang faham . haha ..
      saya ikut mak saya . mak saya suka baca novel . hihiii .. kan ? novel ain maisarah memang best . ada masa tu , ayah saya ada kerja kat kl . kebetulan ada pbakl . ayah saya borong banyak-2 buku ain maisarah untuk saya >.<

      Delete

Tinggalkan komen , jom ?? LIKE SINI dan FOLLOW SITU lah juga yaa ?? ^_^



"Budi Bahasa Budaya Kita"