11 February 2013

Wuaaaa !! Tolong Akuuu !! :'(

Aina Sofea | 1:12 PM | 12Comments |
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera !

Bismillahirrahmanirrahim ....


6 Februari 2013

Eh ? *belek kalendar* Silap tarikh ke dia ni ?? Tak takk .. Ni nak cerita tentang kejadian hari tuh laaa . Nak tahu dak ?? Kalau tak nak , boleh get out :3 *kasarnyaa*

Pada hari Rabu tu (6 Feb) , jam kesayangan saya hampir lesap !!! :'(
Kejadiannya begini , pada hari tuh , kat sekolah saya ada buat sambutan maulidul rasul (lambatnyaa -_-) . Sambutan tuh diadakan waktu kokurikulum . So , terpaksalah tukar baju selepas waktu sekolah kat sekolah (pelik bunyi ayat ni >.<) . Di dalam tandas , saya buang a** k****** . Selepas tuh , nak tukar baju pulak . Baju kurung , saya letak kat atas benda apa tahh (yang tempat ada tali untuk flash) . Apasal bodoh sangat saya ni , saya pi letak jam kesayangan saya tuh di tempat yang sama . Bila nak ambil baju tuh , secara automatik , jam jatuh . Kemana lagi nak terjatuhnya jam tuh kalau bukan dalam lubang JAMBAN !!! Otak dah tak dapat nak berfungsi dgn baik . Dengan pakai baju dalam dan seluar , saya buka pintu tandas . Saya mintak tolong kat orang yang ada dalam tandas tuh . 
Wuaaaaaa !!! Tolong Aku !!!
Jeritan saya didengari . Ketika saya sedang menangis teresak-esak , seorang sahabat yang baik tersangat cuba untuk mendapatkan semula jam tersebut . Diseluk tangannya ke dalam lubang tuh . Dalam kepala hotak saya bercakap ,
Sesiapa yang berjaya mengambil jam itu , aku akan belanja dia !
Ce teka siapa dia ?? Ya , kawanku yang baik sekali itulah orangnya . Dia berjaya mendapatkan semula jam ungu itu . Nasib baiklah sebelom jam itu jatuh , saya sempat tarik tali flash . Nasib baik juga , jam itu tahan air . Thank you , terima kasih , nandri , xie xie , syukran , sahabatku !!! Terima kasih tak terhingga ! Kalaulah awak tak ada di situ , mungkin jam ungu tuh dah ditelan jamban :')

Bagi menunaikan janji saya , saya pun belanja dia . Dia yang bernama Nurin . Habis RM1 lebih buat belanja dia . Tak apa , jasa yang dia hulurkan itu berlipat kali ganda lebih mahal . Cuma , tak mampu saya nak balas >.<


12 comments:

  1. Hahaha..kelakar. Nice entry! :D

    Hargai pengorbanan dia okay. Ada hari awak boleh tolong dia pulak :)

    ReplyDelete
  2. @Miss NR

    Hahaa . Kelakar kan ? Lepas kejadian tuh . Gelak habis kitorang >.< Tq :) Yerps . Betol tuh :D

    ReplyDelete
  3. haha.. wat saspen je.. :) nice entry

    ReplyDelete
  4. taip entri ni pakai fon ke ? x letih ke taip entri pakai fon panjang2 camni ? hahaha :P

    ReplyDelete
  5. @Cik Fie

    Letih gak la . Tapi , nk buat guano ?? Nnti abis hilang pembaca-2 blog xP Haha

    ReplyDelete
  6. sib baik jumpa.. ^_^

    ReplyDelete
  7. @cci

    Haha . Tulaa . Kalo tak , jenuihh cikgu nk pujokk :3

    ReplyDelete
  8. bagus la ada kawan yg sudi tolong. lepas ni jaga barang elok2 :)

    ReplyDelete
  9. @Dianaa

    Bagus kan ?? ^_^ InsyaAllah :)

    ReplyDelete
  10. fuhh. tabik spring2 dkat korang. haha xD

    ReplyDelete
  11. Bertuah dpt kwn mcm tu.. bkn senang tu.. :)

    ReplyDelete

Tinggalkan komen , jom ?? LIKE SINI dan FOLLOW SITU lah juga yaa ?? ^_^



"Budi Bahasa Budaya Kita"