Showing posts with label Banner. Show all posts
Showing posts with label Banner. Show all posts

31 March 2012

Akhirnya Dapat Juga Buat Banner !! Letak Kat Sidebar Korunk Okay ?!

Unknown | 4:17 PM | 3Comments |
Assalamualaikum ...


Dear Diary ,


Selama ini , saya duk tengok banner orang lain ... Saya pun terfikir nak buat gak .. Tapi ?? Huhu !! Saya cari tutorial-nya di Google , harus guna PHOTOSCAPE !! *Maaf kalau ayat ini mensuspen-kan korunk . Dalam otak korunk , pasti duk tanya , "Photoscape ? Jadi , kenapa ??" . Bagi yang terfikir macam tuhh , comment , okay ?? 


Sebenarnya , saya guna laptop Mac OSX . Saya nak tanya korunk , boleh tak download photoscape kat laptop Mac OSX ?? Kalau boleh , tolong kasi link !!


"Kalau tak boleh download photoscape , macam mana boleh 'DIA' buat banner ? Atau , dia tempah kat orang ??" Terfikir tak ?? Ha .. Inilah yang saya nak kasitau ni ! Kepada sesiapa yang malas nak download Photoscape , korunk boleh guna cara saya !!


"Macam mana ?? Photoscape online ?" Hurmm .. Kurang Tepat ya !! Saya tak guna apa-apa PHOTOSCAPE pun !! Of coz la guna cara ONLINE !! Nak tahu macam mana ?? ~>


Step :



  1. Pergi ke LINK INI
  2. And Then , scroll ke bawah 
  3. Adjust saiz dan kelajuan 
  4. Upload gambar-gambar (banner) yang korunk dah buat menggunakan Adobe Photoshop (lihat gambar diatas . Tekan yang digaris dengan warna hitam dan merah untuk tambahkan gambar/letak gambar . Tekan yang digaris dengan biru selepas selesai tambahkan gambar/letak gambar)
  5. Tekan SUMBIT 
  6. Cari (CTRL + F) Download GIF dan tekan ia
  7. Pergi SINI untuk dapatkan URL-nya
Okay ! Dah terbuat tutorial dah ni ! Hihi .. :)

Letak Banner dibawah ya !!





Thank You !!